365 dagen Delft

 

Met de campagne 365 dagen Delft willen we het het verblijfstoerisme aanjagen zowel voor inkomend toerisme (Duitse /Vlaamse markt) als voor binnenlands toerimse. We focussen hierbij op de maanden sept t/m maart met als doel meer verblijfstoeristen in de stad te verwelkomen in deze rustigere periode. Daarnaast zal er een always on campagne (365 dagen per jaar) draaien wat betekent dat we de campagne wel het gehele jaar communiceren en onder de aandacht brengen. De insteek is om dit voor minimaal 3 jaar te doen. 

Voor de internationale strategie en campage werken we samen met Red Online een bureau met veel ervaring in de toeristische sector.

We postioneren Delft als de Cosy Dutch Hub. De stad die alles heeft en als je meerdere nachten blijft een fantastische uitvalsbasis is om bijvoorbeeld het strand te bezoeken, een dagje te shoppen in Rotterdam, of het Westland te ontdekken. 

 
Wat gaan we doen?

 

Website
Vanaf april zal onze gehele website drietalig zijn. Er is nu al veel vertaald maar zeker Duits loopt achter. Er wordt een tool geimplementeerd die ervoor zorgt dat alle pagina's automatisch vertaald worden naar het Engels en het Duits. 
Daarnaast zullen we specifiek voor de Duitse en Vlaamse markt landingspagina's maken met op maat content voor onze doelgroep. Onze online campagnes zullen hier naar dooverwijzen. We hebben inmiddel meerder workshops gevolgd om ons te verdiepen in de doelgroep, boodschap, tone of voice etc. 
Voor de Nederlandse markt gaan we werken met User Generated Content. Echte verhalen van echte mensen. ZIj delen hun programma en  ervaringen van een weekendje Delft met ons op ons verzoek. 

Social media
We zetten hiervoor zowel Facebook als Instagram en aanvullend TikTok in. We focussen ons voor Duitsland op de wat jongere doelgroepl

Pers en Media 
We gaan ook de samenerking zoeken met de Duitse en Vlaamse pers. Dit is al volop in beweging en daar zullen we gedurende de campagne periode de vruchten van gaan plukken. Dit betekent zowep persreizen als samenwerking met mediabureaus om campagnes te draaien in Duitslang en België. 

Gezamenlijke acties en campagnes

  • We organiseren een workshop voor alle ondernemers en andere balanghebbende in Delft over de Duitse en Vlaamse toerist om ze een nog gastvrijere ervaring in Delft te bieden. HIerbij komen zaken aan de orde die voor deze doelgroep worden gewaardeerd als ze een weekendje weg zijn. 
  • We maken marketingmateriaal voor overnachtingslocaties
  • We zoeken hierin ook samenwerking met partners. Denk aan gratis overnachtingen voor onze contentmakers, meegeven van kaarten etc.

Voor meer informatie over deze campagne neem contact op met Laura van de Rijke, laura@delftmarketing.nl